דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושים והסדרי ראיה 

מאת    [ 20/01/2011 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 2292 פעמים ]

כשמנסים לדבר בעצם על משמורת ילדים מדברים בעצם על הסדרי ראייה דבר שנגזר מכורך המציאות דהיינו גירושים דהיינו דבר שבעצם חקוק ורשום בחוזקה על גבי מסמך הסכם גירושין כשיר וטוב שבו יאמר בדיוק ויוסבר מהם הסדרי ראיה או משמורת למה הם בעצם מתייחסים כמה פעמים בשבוע יוכלו הילדים ללכת להורה השני ומי הוא בעצם המשמורן החוקי. כמו כן בין השאר יעסוק ההסכם גם בעניין מזונות ילדים לרבות הסכם ממון אם יש וכל מה שבעצם כרוך וקשור בנושא גירושים.

בדרך כלל שיש סכסוך שנובע ממצב גירושים ואם הסכם גירושין אינו ברור או לקוי ונקבע בספקות כלשהן ולא מתוך לב מלא שהרי זה מה שנובע מכך ואז עולה השאלה מי הם הורים משמורנים. זו בעיה שחלק בסיסי שלה הוא תהליך גירושין, אם כך מסתבר שעניין מזונות ילדים או הסכם ממון לא פחות חשובים מאשר נושא זה המועלה כאן לפנינו ושאותו בית משפט שם בראש ובראשונה וזאת על מנת לשמור על מצבם הפיזי והרגשי של הילדים בכל עת שמתחולל מסע הגירושים בין אם הוא נח ובין אם לא. אם כן השאלה שתשאל היא מי מבין ההורים יהיה המשמורן הבלעדי ומי ידאג לטובתו במובנה הנרחב כלומר דאגה לצרכיו הגשמיים והן הרוחניים לא פחות.

הדבר השני שיעלה בנושא משמורת או הסדרי ראיה בעריכת הסכם גירושין הינו גיל הילד וככל שהגיל עולה שהרי עולה היכולת של בית משפט לתת לכך משקל גבוה יותר בפועל בהחלטה שהוא נושא איתו או מחליט. כמובן שדעת הילד לא פחות חשובה אך שוב זה די קשור לגילו של הילד. בבדיקה זו תיבדק אם הילד רוצה או לא רוצה להיות אצל ההורה השני והאם זה נעשה בתום לב או בעקבות הסתה של אחד הילדים. לא פחות חשוב לבדוק אם יש שם התנגדות נחרצת לשמה שהרי אז קיים מצב כי בית משפט יכבד את רצונו.  בדרך כלל יוותרו הילדים אצל האם אלא אם היא סובלת ממסוגלות הורית שאינה סבירה.

כשמדובר למשל בעניין מזונות ילדים ומגורים זה אומר שמגיעים בעצם לכיס של אחד ההורים ואז גדלה המחלוקת. עניין המזונות מהווה נטל כלכלי כבד לא פעם וככל שסכום המזונות יהיה נמוך יותר כך הנטל המוטל על האם יהיה גדול יותר ולהיפך. יש לגובה מזונות משמעות מרחיקת לכת ביחס לאפשרות של כל אחד מבני הזוג להמשיך במסלול חיים רגיל ונח כפי שניהל קודם לכן לרבות לבנות לעצמו זוגיות חדשה ואפילו להקים בית נוסף חדש לצד אותו בית ישן. חשובה המשמעות של הפרש של 500 שח בדמי מזונות באופן של הסתכלות של הצטברות של הסכום במשך השנים או בשנה אחת אפילו. אם כן כל סכום כסף חשוב.

ישנה חשיבות וגם השלכות עתידיות לתהליך גירושים שבאים ביכולות טובות מאשר גירושים שבאים ממקום שאינו טוב כולל השפעה עתידית שעליה נדבר בפסקה זו. הילדים מהווים צלע מרכזית בכל דיון גירושים. אין לך גירושין בלי הכרעה בשאלת החזקת הילדים, הסדרי ראיה ועימם מזונות הילדים. עצתנו היא לא לערב בשום מקרה ובשום תנאי את הילדים בגירושין שלכם. מעורבות כזאת אינה מתאימה לילדים בשום גיל. אם בני הזוג עצמם אינם עומדים במאבק הקשה, הכיצד יעמדו הילדים במאבק לא להם. אם קשה לכם הדבר, נסו לחשוב על מערכת היחסים שלכם עם הילדים לאחר שישקע אבק הקרב.

אלי גולדמן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב